9-10 жовтня у м. Вінниця відбувся тренінг «Об’єднаємось для розвитку та миру». Мета цього тренінгу полягала у тому, щоб зруйнувати стереотипи про регіони Східної та Західної України та показати, що Україна – це «Єдина країна». Мені та моїй одногрупниці пощастило потрапити у вісімнадцятку відібраних конкурсом учасників. На тренінгу були представники різних регіонів та різної вікової категорії.

Організаторами цього заходу є громадський центр "Форум". Проект здійснювався за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Разом з нами працювали історик – Оксана Яцюк та психолог – Наталя Сергієнко.

 

День перший

Звичайно, як і будь-який подібний захід, все розпочиналось із знайомства з учасниками. Вік представників групи коливався від 18 до 27 років. Кожний мав змогу представити себе, свій навчальний заклад, якщо є такий та свій регіон.

Далі передбачалось, що кожна людина з групи, в тому числі і тренери, повинні виділити для себе, що він чи вона очікує від цього тренінгу. І ось які вийшли сподівання:

·         Розібратись в собі;

·         Визначити чому виникає однобоке ставлення до представників Сходу України;

·         Розібратись як виникають стереотипи та як їх розуміти;

·         Завести нові контакти;

·         Обговорити як інтегруватись в суспільство, коли у кожного є відмінності;

·         Дізнатись про особливості Вінниці;

·         Обговорити, що може зробити молодь для ситуації, що склалась в країні;

·         Дискусія «Чи є шанс жити в «Єдиній країні» ?»;

·         Дискусія «Донбас – це проблема Донбасу чи усієї країни?»;

·         Зрозуміти чи справді іде консолідація;

·         Посилити віру в майбутнє країни;

·         Обговорити, як донести інформацію до старшого покоління;

·         Перестати навішувати ярлики;

·         Визначити як правильно вийти з конфлікту при різних точках зору.

 

 

Наступним кроком було вироблення правил групи і далі ми безпосередньо перейшли до теми тренінгу.

Першим питанням, яке було винесене на обговорення, стали «Стереотипи». Ми з’ясовували, звідки вони беруться і як їх зруйнувати та чи варто це взагалі робити. Як вже було зазначено вище, з нами працювали історик та психолог. Пані Наталя та пані Оксана підготували для нас презентацію, з якої ми дізнались про:

·         Поняття «стереотип»;

·         Найпоширеніші стереотипи у рекламі, наприклад: «Будь-яка дурість чоловіка викликає у його дружини лише посмішку», «Найцікавіше заняття молоді – їсти чіпси», «Шоколад примушує жінок впадати в ейфорію»;

·         Атлас стереотипів забобонів Янко Цвєткова;

·         Дослідження за 210 рік, яке показує сприймання України п’ятьма різними країнами ЄС;

·         Мапа стереотипів України Сергія Пішковція.

Також з психологом ми обговорили причини виникнення конфліктів і шляхи їх вирішення. Після цього гості зі Сходу розповіли про свої почуття і емоції, які викликає у них ситуація в нашій країні. А на завершення першого дня історик розповіла нам про інформаційні війни: коли вони виникли, як і для чого їх застосовують тощо.

День другий

            На відміну від теорії у перший день, другий був більш практичним. До нас приєднались троє нових учасників: журналістка з Придністров’я та двоє студентів з Луганська, які були змушені затриматись на добу, оскільки міст на їх шляху до Вінниці було підірвано.

Вранці ми розглянули «піраміду Маслоу» та «Спіральну динаміку». Всю решту дня працювали у збірних групах. Щоб закріпити теорію першого дня, спочатку тренувались виходити з конфлікту. Наступне завдання полягало у тому, щоб групами презентувати своє бачення України.

 

 

Згодом ми отримали дуже цікаве завдання. Спочатку повинні були намалювати себе і своє життєве кредо. Далі нас об’єднали випадковим чином у пари і ми мусили з’єднати два малюнки і два кредо в одне спільне. Потім з двох пар утворювали групу, а ще згодом з двох груп групу більшу. І ми мали робити вже одну спільну картину.

Вже після обіду ми працювали групами над розробкою проектів, які б допомогли залучати молодь вести активне громадське життя. Студентами з Тернополя була висунута чудова пропозиція ввести у ВНЗ «Студентську добу». Тобто, йде мова про інтелектуальну битву вузів міста, де на цілу добу студенти збираються в одному приміщені, щоб приймати участь в інтелектуальних іграх, створювати власні проекти й спілкуватись з представниками влади. Були також пропозиції ввести певні квести і проекти, де б студенти могли виграти навчальні поїздки тощо.

Отож це були два чудові і насичені дні. Заняття дали кожному шанс проявити себе і зруйнувати негативні стереотипи про людей різних регіонів України.

 

Марія Радіонова та Олена  Яремчук,

cтудентки 309 групи

спеціальності «Журналістика»

Читайте також: