Вт. Лис 24th, 2020

У форматі дискусії провідні експерти й професори Вільного університету Берліна та Індіанського університету (США) розказали про вимоги часу і виклики, яких слід очікувати новому поколінню студентів факультету журналістики. Участь у дискусії взяли професори Александр Ґерке, Елейн Монеґен, Марґрет Люненборґ і Джеймс Шенеген.

Зустріч пройшла в європейському представництві Індіанського університету в Берліні й розпочала собою серію лекцій «Роль медіа в епоху цифрових технологій», які пройдуть у 2018 році.

Чому ми досі говоримо про роль соціальних медіа у 2018?

Питання впливу соціальних медіа на публічну сферу та журналістику постало вже більш ніж десять років тому, але й досі залишається «звіром, якого ми не розуміємо». Втім, така тенденція не є визначною: 50 років тому ми так само говорили про плив масової комунікації. За десять років ми будемо говорити про нові медіа, висловлюючи своє невдоволення тим, що «це найгірша річ, з якою ми до цього мали справу».

Парадокс «золотого віку журналістики», чи він взагалі існує?

На думку Марґрет Люненборґ, керівниці програми журналістики і професорки Вільного університету Берліна, термін «золотий вік журналістики» є занадто елітарним та ексклюзивним, переоціненим з погляду еталону. Коли говорять про «золотий вік» журналістики, як правило, мають на увазі п’ять національних газет, доступ до яких, вочевидь, мав лише невеликий прошарок населення.

Голова Медіа-школи Індіанського університету (США) Джеймс Шенеген також заперечує існування «золотого віку», наголошуючи на тому, що журналістика переживала й значно кращі часи. Професор також звертає увагу на публічну комунікацію за часів Трампа. На його думку, канали комунікації президента є емоційно бідними і не містять жодної аргументації: «За часів Обами ми говорили: “Вау, ми маємо президента, який вправно використовує соціальні мережі”. Тепер маємо зворотній ефект: багатьох дратує використання соціальних медіа Трампом».

Нові бізнес-моделі

Традиційна журналістика й ЗМІ наразі переживають бурхливі часи. Вплив соціальних медіа на публічну комунікацію та журналістику формує нові вимоги до професії. За таких умов кожен журналіст повинен мати дві голови – не тільки для осмислення власної місії, але і розуміння й застосування бізнес-моделей, що спрацюють на нашому ринку. Варто пам’ятати ще й про гнучкість і потребу переосмислювати власну роботу щодня – важливі якості сучасного журналіста.

Від reporter